قیمت جدید ترین آسانسور های هیدرولیک

قیمت جدید ترین آسانسور های هیدرولیک

قیمت جدید ترین آسانسور های هیدرولیک، با توجه به نوع، کیفیت و کاربرد آن‌ها متفاوت است. آسانسورهای هیدرولیک دارای کاربردهای فراوانی در زندگی روزمره می‌باشند و در رستوران‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، انبارها، منازل مسکونی کمتر از پنج طبقه، منازل قدیمی و هم‌چنین مکان‌هایی که محدودیت فضا داشته و احتیاج به جابه‌جایی ظرفیت بالایی دارند، استفاده می‌گردند.

در ایالات متحده آمریکا، شرکت ها در دهه هفتاد میلادی تمایل قابل توجهی نسبت به آسانسورهای هیدرولیکی را نشان دادند و تعداد بیشتری از این آسانسورها را در مقایسه با انواع آسانسورهای کششی ساختند و در سال 1980 تولید آن‌ها به بیش از دو برابر آسانسورهای کششی رسید.

حدود 70 درصد از آسانسورهای ساخته و تهیه شده در ایالات متحده آمریکا تا سال 2000، آسانسورهای هیدرولیکی بودند.

آسانسورهای هیدرولیک در فضای تجاری امروز، به طور میانگین در ساختمان‌هایی با ارتفاع هفت طبقه، پایه اصلی می‌باشند. آن‌ها نسبت به سیستم‌های کششی، به ماشین آلات قابل حمل بالابر قابل توجه و فراوانی احتیاج ندارند. در ادامه به اطلاعاتی در مورد آسانسورهای هیدرولیک از جمله مشخصات فنی و ویژگی‌ها، انواع، مزایا و معایب و هم‌چنین مواردی در خصوص قیمت این آسانسورها پرداخته می‌شود.

 

قیمت جدید ترین آسانسور های هیدرولیک

مشخصات فنی و ویژگی های آسانسور های هیدرولیک

از ویژگی های آسانسور هیدرولیکی این است که این آسانسورها به شکلی عمل می‌کنند که موتورخانه در بالای چاه جا داده نمی‌شود و امکان نصب آن در فضاهایی که چاه و چاله آسانسور پیش بینی نگردیده است وجود دارد.

کاراسلینگ که برای حمل کابین به کار برده می‌شود، از اصلی‌ترین قطعات مورد استفاده در آسانسور است. کاراسلینگ قطعه ای است که کابین آسانسور روی آن نهشته شده و فرم اصلی کابین را در بر می‌گیرد.

در صورت استفاده از این سیستم، برای راه اندازی آن تنها از یک جفت ریل استفاده می‌شود که در نهایت موجب کم شدن هزینه های اضافی در نصب آسانسور و به صرفه شدن قیمت می‌شود.

در این صورت، ریل ها توانایی این را دارند که هدایت هم‌زمان جک متصل به کارسلینگ، پولی (فلکه هرز گرد) وصل شده به آن و خود کارسلینگ را داشته باشند.

پاوریونیت آسانسورهای هیدرولیکی، از قسمت‌های مهم آن‌ها به شمار می‌آید. در واقع آسانسورهای هیدرولیکی توانایی به حرکت درآوردن کابین را از بخش تقریباً کوچکی دریافت می‌کنند که این بخش، پاوریونیت نامیده می‌شود و جعبه فلزی محکمی است که اجزای فراوانی در داخل و علاوه بر این، بر روی آن قرار دارد.

قسمت دیگر از آسانسورهای هیدرولیکی، محفظه روغن نامیده می‌شود که روغن لازم برای عملکرد صحیح سیستم هیدرولیک را در خود جای می‌دهد. پاوریونیت، در اصل روی پایه‌ای سوار است تا از رطوبت زمین دور شده و تخلیه روغن نیز به آسانی انجام شود.

تمیز بودن روغن هیدرولیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در محکمی برای ریختن روغن دارد که حتی با وجود بسته بودن، باید از نفوذ گرد و غبار به داخل آن جلوگیری کند.

در درون محفظه روغن پاوریونیت، پره‌های داخلی طراحی گردیده تا ضمن تبادل حرارتی مناسب، از ارتعاش و ایجاد سر و صدای زیاد و علاوه بر آن، از کف کردن روغن برگشتی جلوگیری کند. علاوه بر نکات ذکر شده، پاوریونیت روی ضربه‌گیرهای لاستیکی که باعث کم شدن ارتعاش و لرزش می شود قرار می‌گیرد.

گروه شیرها، از دیگر مشخصات فنی آسانسورهای هیدرولیکی است که شامل تعدادی از شیرها با تحریک هیدرولیک و تعدادی شیر با تحریک الکتریکی و شیرهای فشارشکن و… می‌باشد.

ارتباط VALVE GROUP با تابلوی فرمان، به وسیله این شیرهای برقی، قابل انجام است. در حقیقت، وظیفه این قسمت، کنترل حرکت جک و بالابر می‌باشد. به طوری که آسانسور هیدرولیکی با سرعت مشخص در جهت بالا و پایین حرکت نموده و ضمن حرکت دارای شیب ملایم است و در نتیجه، بالابر هنگام استارت و ایست، دچار شوک نخواهد شد.

وظیفه مهم دیگری از گروه شیرها، کنترل سطح فشار حداکثر و حداقل می‌باشد. به طور کلی آسانسورهای هیدرولیک، ویژگی‌ها، مشخصات و بخش‌های فنی متفاوتی دارند و از موارد دیگر این بخش‌ها می‌توان به موتور و پمپ هیدرولیکی، سامانه هیدرولیکی قدرت و برق به کار رفته در پاوریونیت بر اساس ظرفیت آن، اشاره کرد.

 

قیمت جدید ترین آسانسور های هیدرولیک

انواع آسانسور های هیدرولیک

انواع آسانسور هیدرولیک، از تنوع و گوناگونی بالایی برخوردار است و به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول، بالابر هیدرولیک سیستم مستقیم است و در این سیستم، پیستون جک بدون دخالت اجزای دیگر و به شکل مستقیم به یوک کابین متصل است. در این حالت جک، لازم است که به شیر اطمینان به خصوصی مجهز باشد.

ایمنی و سادگی از مزیت‌های این نوع سیستم می‌باشد. دسته دوم بالابر هیدرولیک سیستم غیرمستقیم است. در این حالت کابین به وسیله سیم بکسل که به کارسلینگ متصل است، جابه‌جا می‌شود. بر اساس تحقیقات در زمینه بالابر هیدرولیک سیستم غیرمستقیم، این سیستم بر روی جک یک فلکه هرزگرد قرار دارد که یک سر سیم بکسل به یوک کابین و سر دیگر در چاهک به زمین اتصال دارد. در این صورت با یک متر جابه‌جایی جک، کابین دو متر توانایی جابه‌جا شدن دارد.

عوامل موثر بر قیمت آسانسور هیدرولیک

قیمت آسانسور هیدرولیک از عوامل گوناگونی تبعیت می‌کند. به طور کلی پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در صنعت آسانسور و به خصوص آسانسورهای هیدرولیکی، سبب فروش قابل ملاحظه و تقاضای بالای این آسانسورها شده است.

حال اگر بتوان با طراحی دقیق قطعات و تجهیزاتی که در زمینه شناسایی معایب آسانسورهای هیدرولیکی موثر و مفید هستند، این معایب را از بین برد، می‌توان ادعا کرد که آسانسورهای هیدرولیک به علت امنیت بسیار زیادی که دارند، تبدیل به پر استفاده‌ترین آسانسور در سراسر جهان خواهد شد.

بنابراین شما می‌توانید با در نظر گرفتن لیست قیمت آسانسور هیدرولیک، شرایط کلی ساختمان و احتیاجی که دارید، انواع و اقسام آسانسور هیدرولیکی را سفارش دهید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای تخمین قیمت آسانسور هیدرولیکی، لازم است قیمت قطعات مختلف آن را به دست بیاورید و محاسبه کنید. این موضوع به این بستگی دارد که شما چه نوع قطعاتی را انتخاب می‌کنید.

مزایا و معایب آسانسور های هیدرولیک

مزایا و معایب آسانسور هیدرولیک شامل جزئیات گوناگونی است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها پرداخته می‌شود. در سیستم هیدرولیکی، حرکت به شکل خزش آرام، ملایم و سیال است. همین موضوع موجب می‌شود که حرکت، به صورت ملایم انجام گرفته و بدون شوک و ضربه باشد.

تجهیزاتی مانند تکیه‌گاه آسانسور و نیروی محرکه در پایین‌ترین طبقه نصب می‌گردد. به همین خاطر، احتیاجی به موتور‌خانه در فوقانی‌ترین بخش ساختمان نمی‌باشد. علاوه بر این در زمان پایین آمدن آسانسور، به علت تخلیه روغن بدون استفاده از نیروی برق و به وسیله نیروی ثقل جک، تا میزان 49 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی ‌می‌‌شود.

 

به علت آن‌که همه نیروهای وارده از یک سمت است، موجب استفاده از نبشی قوی در سمت جک و نبشی با نمره پایین‌تر در سمت درب‌ها می‌شود. این عمل، باعث کاهش آهن‌کشی و هزینه‌های اولیه نصب آسانسور هیدرولیک می‌شود.

از دیگر مزایای آسانسورهای هیدرولیک می‌توان به اشغال فضای کمتر به علت حذف سیستم تعلیق و وزنه، توقف دقیق در تراز هدف، استارت و توقف بدون هیچ گونه ضربه و شوک، عدم نیاز به سقف چاه آسانسور، قابلیت حمل بارهای بسیار سنگین و امنیت بالا اشاره کرد. در مقابل مزایا، طبیعتاً معایبی نیز در خصوص آسانسورهای هیدرولیکی وجود دارد.

هر چند مزیت‌های این آسانسورها از معایب آن‌ها بسیار بیشتر است. از جمله معایب آسانسورهای هیدرولیکی، سرعت کم نسبت به دیگر سیستم‌های آسانسور می‌باشد.

کارکرد در ارتفاع‌های کم، بالا رفتن دمای روغن به علت ترافیک بالا خصوصاً در زمان پایین آمدن، رطوبت زمین و به وجود آمدن خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات مدفون در خاک، محدودیت تعداد استارت در مقایسه با آسانسورهای کششی و نشتی روغن در چاهک آسانسور از دیگر معایب آسانسورهای هیدرولیکی می‌باشد.

tahahyd
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *